close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 טיפים מנצחים לניהול תקציב משפחתי למשפחות מרובות ילדים

מערכת שורשכב אלול, תשעה06/09/2015

משפחה גדולה ברוך השם? על מנת שתוכלו לספק את המשפחה שלכם גם מההיבט הכלכלי, חשוב שתלמדו כיצד לנהל בצורה נכונה את התקציב המשפחתי

תגיות:

ילדים הם אושר ומשפחות ברוכות ילדים נהנות מרגעי אושר רבים, אך בדיוק כמו כל דבר בחיים על מנת שתוכלו לספק למשפחה שלכם רגעי אושר וסיפוק גם מההיבט הכלכלי, חשוב שתלמדו כיצד לנהל בצורה נכונה את התקציב המשפחתי. במאמר זה נספק לכם חמישה טיפים מנצחים לניהול התקציב של המשפחה שלכם. הבה נתחיל..

טיפ ראשון – התייעלות נכונה בחיים

התייעלות נכונה בחיי המשפחה תעזור לכם לחסוך משמעותית. דוגמאות לכך הן העברת חפצים ובגדים מילד אחד לשני, הילדים הגדולים יכולים לשמור על הקטנים ולשמש כבייביסיטר כאשר ההורים לא בבית ועוד. הדבר החשוב ביותר

אותו יש לקחת בחשבון הוא שאתם בחרתם לחיות בדרך חיים בה אתם מאמינים ולכן אתם חייבים להתאים את עצמכם כלכלית אל אותה דרך, גם אם מדובר על וויתור בבניית קריירה, שימוש חוזר בבגדים של האחים הגדולים ואכלוס שלושה ארבעה ילדים בכל חדר.

טיפ שני- חישוב נכון

חישוב נכון שמבוסס על ידע קודם וקבלת החלטות ברורה הוא סוד הקסם של הטיפ השני. יש לתכנן תוכנית ברורה שכוללת את כל ההוצאות וההכנסות שלכם. חשוב לקחת בחשבון שהשכר האמיתי אותו אתם מרוויחים מדי חודש הוא השכר מינוס כל ההוצאות השוטפות. בנוסף, מומלץ לקנות הכל בתשלום אחד. תמיד מומלץ לוותר על קניית מותגים (ללא התווית המוצרים עולים פחות), דבר נוסף הוא תמיד יש להחליט על סדר עדיפויות ברור.

טיפ שלישי- לא לאוברדרפט ולהלוואות

אחד מכללי הברזל אותם יש לאמץ הוא לא להיכנס למינוס. ברגע בו נכנסים לאוברדרפט פעם אחת או פעמיים, הריבית גוררת סכומים נוספים ומהר מאוד המשפחה עלולה למצוא את עצמה מתמודדת עם מצב בעייתי. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שכדאי לא להתחיל ולקחת הלוואות. הבנקים מתעשרים מההלוואה אותה אתם לוקחים ופעמים רבות אנשים מוצאים את עצמם מתקשים להחזיר אותה במיוחד כאשר יש כל כך הרבה ילדים.

טיפ רביעי- המזון

אי אפשר לוותר על מזון. המזונות מהווים בסיס מרכזי בחייה של כל משפחה. אנשים עם משפחות גדולות צריכים תמיד לקחת בחשבון ניהול תקציב מזון בצורה חכמה. מבחינת פחמימות וחלבונים, חשוב לדאוג שכל ילד יהיה שבע ולכן ההמלצה היא לוותר על לחמניות ודגנים מכל מיני סוגים (קורנפלקס) ולהשקיע את הכסף במוצרים בסיסיים, כמו למשל לחם אחיד, אורז וקטניות. חשוב תמיד לברר (סקר שוק) היכן משתלם לקנות כמויות גדולות של מזון והיכן תמיד יש תחלופה גדולה.

טיפ חמישי- הרכב

כאן יש מספר אפשרויות. הראשונה היא קניית שני רכבים. השנייה קנייה של רכב גדול והשלישית היא קנייה של רכב משפחתי רגיל. חשוב מאוד להתאים את הרכב לאופי הפעילות המשפחתית שלכם. כלומר, אם אתם משפחה שרוב הילדים שלה כבר גדולים ויש לה רק ילד אחד או שניים קטנים, קרוב לוודאי שישתלם לכם לקנות רכב אחד שישמש אתכם להסעה לחוגים ולכל מיני מקומות בקרבה לבית. אם אתם משפחה שנוסעות לאירוח כל שבת במתכונת מלאה, אזי ישתלם לקנות רכב גדול. ברוב המקרים לא משתלם להחזיק שני רכבים קטנים, מה שאומר תשלום של ביטוח, תיקונים, בדיקות קבועות ועוד. במקרה בו אתם נוסעים כמה פעמים בשנה בפורמט משפחתי, משתלם לחשוב על השכרת רכב למספר ימים במקום קנייה של רכב.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה